Retur och Återbetalningspolicy

Vår 30-Dagars Nöjdhetsgaranti

Hos MyoGlow står vi bakom kvaliteten på våra produkter. Vi vill att du ska vara 100% nöjd med ditt köp. Om du av någon anledning inte är helt nöjd med din MyoGlow-enhet, kan du returnera den inom 30 dagar från leveransdatum för full återbetalning.


Returvillkor

Vilka produkter kan returneras?

✓ MyoGlow-enheten i original förpackning
✓ Oanvända tillbehör och serum
✓ Produkter med alla original delar och manualer

Skick på returnerad produkt

För att godkännas måste produkten vara:

  • I originalförpackningen
  • I gott skick (lätt använd är okej)
  • Komplett med alla tillbehör
  • Ren och hygienisk

Hur Returnerar Du Din Produkt?

Steg 1: Kontakta Kundtjänst

Kontakta oss inom 30 dagar från leveransdatum:

Steg 2: Få Returinstruktioner

Vi skickar dig:

  • Returadress
  • Returkod (RMA-nummer)
  • Instruktioner för hur du paketerar produkten

Steg 3: Skicka Tillbaka Produkten

  • Packa produkten säkert i originalförpackningen
  • Inkludera RMA-numret synligt på paketet
  • Skicka via spårbar frakt (vi rekommenderar PostNord eller DHL)

Steg 4: Få Återbetalning

  • Vi behandlar din retur inom 5-7 arbetsdagar efter mottagande
  • Återbetalning sker till samma betalmetod som du använde vid köpet
  • Du får en bekräftelse via e-post när återbetalningen är genomförd

Återbetalning

Vad Återbetalas?

Produktpris - Fullt belopp
Fraktkostnad - Återbetalas ej (vid standardbeställningar)
Returfrakt - Kunden står för returportot

OBS: Vid felaktig eller skadad produkt står vi för alla kostnader, inklusive returfrakt.

När Får Du Pengarna Tillbaka?

  • Kortbetalning: 5-10 arbetsdagar efter vi behandlat returen
  • Faktura: Krediteras automatiskt inom 7 arbetsdagar
  • Swish/Mobilbetalning: 3-5 arbetsdagar

Undantag Från Returrätten

Vi kan inte acceptera returer om:

✗ Produkten har öppnats och använts i mer än 30 dagar
✗ Produkten är skadad genom felaktig användning
✗ Serumflaskor är öppnade (av hygieniska skäl)
✗ Originalförpackningen saknas eller är allvarligt skadad
✗ RMA-nummer saknas på paketet


Defekta eller Skadade Produkter

Mottog du en skadad produkt?

Om din MyoGlow-enhet anlände skadad eller defekt:

  1. Kontakta oss omedelbart (helst inom 48 timmar)
  2. Ta foton på skadan och förpackningen
  3. Skicka inte tillbaka produkten innan vi godkänt returen
  4. Vi skickar en ersättningsprodukt kostnadsfritt eller erbjuder full återbetalning

Byten

Vi erbjuder för närvarande inte direkta byten. Om du vill byta produkt:

  1. Returnera den befintliga produkten enligt vår returpolicy
  2. Lägg en ny beställning på vår hemsida
  3. Vi prioriterar din nya beställning när vi mottagit returen



Kontakta Oss

Har du frågor om vår returpolicy?

E-post: hej@myoglow.se

Öppettider:
Måndag - Fredag: 9:00 - 17:00
Lördag - Söndag: Stängt


Konsumenträttigheter

Denna policy påverkar inte dina lagstadgade rättigheter enligt svensk konsumentlagstiftning. Som konsument i Sverige har du alltid rätt till:

  • 14 dagars ångerrätt vid distansköp
  • Reklamationsrätt vid fel på produkten
  • Garanti enligt konsumentköplagen

För mer information om dina rättigheter, besök Konsumentverket.se


Viktigt Att Veta

  • Returrätten gäller 30 dagar från leveransdatum, inte orderdatum
  • Spara ditt kvitto/orderbekräftelse
  • Använd spårbar frakt vid retur - vi ansvarar inte för förlorade paket
  • Produkter som returneras utan RMA-nummer kan försenas i behandling